Thursday, June 3, 2010

beratur panjang, rajin cari makanan


aku tgk tong sampah aku nmpk korang
aku tgk titisan air oren aku nmpk korang
tengok dinding nmpk korang dok beratur, tapi tak berapa nak lurus
aku makan tumpah sikit, karang berderet deret korang datang
aku duduk atas kerusi. aku nampak korang lagi
ni kerusi aku lah

aku tertinggal lauk ikan atas meja
aku terlupa nak tudung roti
dekat botol sos cili
korang jugaaak aku jumpa

hah, tu siapa tak angkat gelas air minum tu.
dah la air manis.
kejap lagi ade laaa tu yang nak datang.

haaaih semut.
penat laa aku tgk korang, kat mana2 pon ada. ridsect mak aku beli bulan lepas dah ringan dahh.
tak boleh sikit. kejaaaap kang korang mesti datang nak kerumun.


aku cakap aku benci kat korang. mak kate tak baik. korang pun makhluk Allah.

4 comments:

nikaqilah said...

ak pn benci semutttt!
diorg pernh masuk telinga ak
haha

nabilahidayah said...

whoahh, masuk telingaaa? haha, kau makan sampai ke telinga ke nik?

ika takiyudin said...

betul weh dayah..sampaikan air kosong dlam jug punnnnnnnnnnnn diorg nak ade.. =='

nabilahidayah said...

tu arhhh, haus gak nye. hahaha. aku hari hari menyembur itu CFC kott