Thursday, May 27, 2010

beberapa perkara yg aku tak tahu, dan aku nak tahu apa sebabnya.





1. macam mana boleh buat duit dgn hanya klik sesuatu link?

yg ini paling tak faham. cuma daftar, tanpa modal sesen pun. suruh org klik website. dengan hanya satu klik, duit boleh masuk.

ada tu, satu klik RM10. WOW! banyak kott. kalau sehari klik 10 kali pun cukup arh. sehari RM100. kalau 30 hari RM3000. pastu mintak tolong member klik. whoahh, banyak arhh camtuh. kalau nak lagi banyak, kena klik laaaagi banyak. kena USAHA SUNGGUH2 LAAH.

sbb ada slogan cakap USAHA TANGGA KEJAYAAN. peribahasa SIKIT SIKIT LAMA2 JADI BUKIT pon boleh diaplikasi juga dekat situasi ni ye.

kalau macam tu, x payah belajar sungguh2 lahh. x payah susah2 cari kerja. sbb boleh buat dapat duit senang mcm tu.

kesian tgk mak ayah aku tak cukup tangan cari duit nak sara keluarga. orang lain dapat duit senang je. beli mouse sebijik sudaa.

tapi cara mak ayah aku cari duit halal. yg klik klik tu di tanggung halal ke weyh? entah mana datang duit tu? tiba2 je boleh dapat.

call me old fashion, sbb aku memang x percaya dgn EASY MONEY.
sumpah aku tak faham macam mana modus operandinya.



2. macam mana boleh dapat virus dekat YM?

pernah tak terjadi dekat korang, tiba2 ada org hantar "Trang Web nay coi cung hay, vao coi thu di http://nhattruongquang.0catch.com"

aku panggil ni "tomyam siam"

orang cakap ni virus. jgn klik. tp kalau klik jadi ape? kita dapat virus tu eh?
tp sbb org cakap jgn klik. aku x pernah klik.
jadi aku x tau laa apa yg jadi kalau kita klik link tu.

aku selalu dapat dari seorang member aku ni. rupa2nya, dia x tahu dia selalu hantar "tomyam siam".

tak lama lepas tu, aku pulak yg kena. ramai yg pelik apalaaah cik D ni hantar. merepek2.
minta maaf laa kepada siapa yg pernah dapat "tomyam siam" tu. HAHA.

sbnrnya aku sendiri tahu yg aku hantar secara tak sengaja. sbb aku sendiri pun dapat. FYI, aku add YM aku sendiri. HAHAHA :))

ada beberapa member aku kasi penyelesaian antaranya
  • tukar password : okeyh, aku tukar. tapi, virus tuh ikut aku kott. cuak aku.
  • tukar password dan scan laptop : aku buat jugak. dan laptop aku bersih je.
  • tukar ID bermakna tukar email : sbb cara pertama x menjadi. aku pun tukar email.
sedih jugak kena tukar email. sbb x silap aku, email axirowangdongxu tu aku guna sejak aku Form 2 kott. whoah! lama tu.

email baru : ninja.dayah@yahoo.com



3. kenapa aku tak boleh langsung tgk drama melayu?

entah lahh. sbb kt rumah aku mmg x de org tgk drama kott. mak ayah aku mana pernah bukak drama. tambah lagi aku jarang nak pegang remote TV tu.

kalau bukak pun terus bukak movie, berita. adik aku terus bukak channel korea.

mungkin sbb ianya terlalu cliche. balik balik, org kaya bercinta dgn org miskin, cerita orang koperat, konflik keluarga, berebut harta, kemelut hati, remaja masalah blah blah bla.

cerita korea pun sama jugak. jalan cerita lebih kurang saja. pelakon je lain. tapi kadang2 ada daya penarik utk aku tgk.

bg aku internet lagi menarik dari kotak televisyen. HAHAHA.
bak kata encik pelukis "internet has killed Mr Television"
tapi dah makin bosan jugak sekarang.


arghh, sabar nak tunggu cuti sekolahhhh. nak pergi holidaaaaay!






kenapa kau gila kuasa sangat?
dah orang tak suka kau berhenti je lah.
susah sangat.



No comments: