Saturday, October 9, 2010

macam mak nenek




Sekarang sedang berlangsungnya RTA (Rumah Terbuka Aidilfitri KK9)
Daripada malam tadi, sampai lah sekarang macam lagu dah dipasang. Kebanyakannya lagu raya lah. Bising lah jugak. Tapi tak mengapalah. Kalau tidak sunyi sangat la pulak kan.

Konon2 nak tunjuk rajin. Aku pun ikut aaaa roommate aku ke tempat kejadian.
Nak tolong laa ni.

Aku tgk batang buluh nak di buat lemang.
Maaaaaaak aaaaaihhhh! Diameter buluh tu ada dekat 10cm. Besar kott.
Boleh ke lemang tu masak. Keras pulak tu batang buluhnya, warna hijau gelap. Sah2 laah tu buluh tua. Kalau selalu kita beli lemang pun, buluh dia muda dan kecik je pun.


Aku mengomen. Macam macam.
Macam laaaa aku ni pernah buat lemang kan. Haha.

Kalau suruh buat, aku pun x reti.
Perah santan aku tau lah.




*tapi aku mengomen berdasarkan pengalaman, apa yang aku perhati selama ni. Bukan cakap tak berasaskan fakta.


Aku cuma mampu berdoa agar lemang yang di masak tu... Masak lah.
Jangan mentah sudah.


2 comments:

Anonymous said...

pandai gak ko mengomen....

nabilahidayah said...

eceeyh, kalau mengomen mmg aku pandai. hahhaa