Saturday, December 11, 2010

hikayat satu hari

Seperti yang di janjikan, kami (emak, saya && adik) ke SOGO di Jalan Tunku Abdul Rahman dan meronda ronda di Jalan Masjid India.

Ayah pegi 'Jom Heboh' dekat Bukit Jalil.

Pukul 9.30am dah keluar rumah.

Tujuan pergi situ sebab nak belikan hadiah B'day utk mak. Tapi mak yang pilih sendiri. Mak kata nak handbag.

Actually birthday mak lambat lagi -_____-'
Next year bulan Mac.

Alasan beli present awal sebab sekarang tgh End Year Sale! Hahaha.
Jadi bolehlah jimat duit sikit kann.


Manusia mmg tersangat lah ramai, melaut *macam laut*! Kebanyakannya perempuan + Melayu. Hahaha.
Semua pakat dok shopping macam nak gila.
Aku tgk orang pun boleh jadi gila.

Macam biasalah, bila kaum wanita + mak mak + ibu ibu ni sibuk memilih handbag dan kasut pilihan hati, kaum lelaki + bapa bapa + ayah ayah akan duduk kat tepi atau jauh sikit sambil jaga anak anak.

Sampai ada anak yang dah tak larat lagi tunggu mamanya cakap ni dekat ayahnya
'Mama ni pegang sana, pegang sini, pergi sana, pergi sini, tapi tak ambik ambik pun'

'Biarlaahh, mama kan sorang je' cuba memujuk anaknya.

Tapi aku mmg kesian tgk kaum  lelaki + bapa bapa + ayah ayah yang kena duduk kat tepi atau jauh sikit sambil jaga anak anak. Macam boring je aku tgk.

Akhirnya, selepas beberapa kali ulang alik, belek sana, belek sini dapat jugak handbag mak tuh. Alhamdulillah.

Tapi memang best kalau keluar dgn mak :)
Sebaaaaab, hehee
Mak yang bayar.
TERIMA KASIH MAK!

Dapat handbag BUM, seluar sepasang, dan kain ela buat baju kurung.
Yayyy!
Kalau keluar sendiri 2,3 kali fikir nak beli. Hahaha.
Teruk betul.



Dalam pukul 4.30pm kami pun mula bergerak ke tempat parking kereta.
Sedang aku nak lintas jalan yg keretanya banyak tp tak bergerak sebab traffic light warna merah, dan aku cuba pintas kereta Myvi warna oren metallic.

Tiba tiba aku di hon oleh pemandu kereta  Myvi warna oren metallic sambil menunjukkan reaksi muka marah dan TELEFON BIMBIT DI TELINGA. 


Apa salah aku, bukannya lampu trafik tu dah warna hijau dan macam kau boleh jalan pun. Aku agak bengang di situ.

Dan di sebabkan lampu tak warna hijau lagi, dan utk cover malu dia buat2 jalan kan kereta dia dalam DUA INCI KE DEPAN. 


B O D O H
Itu je perkataan paling tepat aku boleh bagi.

Hilang mood aku 2 minit.

Sakit kaki, memaaang mendapaat laaaa -________-'




.........................................

Mungkin ramai tak tau. Aku tukar layout blog kepada blog skin yang sangat comel utk sehari.
Kiranya semalam lahh.

Siap buat announcement bagai bagai. Pfft.


save image


Comel, memaaang comel. Tak di nafikan. Aku pun jatuh cinta. Tapi aku rasa macam x best. Sebab kesian dekat follower aku. X boleh nak tgk update blog list aku yg latest.

Ada banyak lagi yang tak best. Daripada yang best.

Jadi aku ambil keputusan utk tukar balik ke layout lama. Walaupun yang tembikai tu sangaat sangaaat comel. Huuuuu ToT

No comments: