Wednesday, December 8, 2010

baling pinggan, guna kuali sebagai perisai




Sempena cuti maal hijrah semalam, sementara semua orang ada dekat rumah emak pun masak lah sedap sedap. Antara menu lunch semalam,


  • nasi minyak
  • udang besar gila masak kari style mamak 
  • ayam goreng berempah
  • sambal udang
  • lemonade homemade *aku yg buat :)
Korang dgr pun dah meleleh air liur kan. 

Tapi aku tak suka makan nasi berwarna. Haha. 
Jadi emak masak nasik warna putih utk aku. 
Sebab aku suka warna putih. Haha.

Masa makan aku ambil ayam dgn sekor je udang. Pelik tgk aku tak makan sambal udang, mak tanya 'sambal?'

Aku geleng kepala. Tak ada mood nak makan sambal.

'Asyik makan ayam je, ye lahh.. Jadi laaah anak ayam. Suka sangat makan ayam'
*bukan anak ayam yg membawa maksud kedua dalam Kamus Dewan*'

Tak puas hati, aku balas. 'Mak laaaa, mak ayam
*ketawa*

Tiba2 adik menyampuk 'Adik permaisuri udang, ayah manager Yaseen'
HAHAHAAAHA! *ketawa lagi kuat* 

  • Adik permaisuri udang sebab, dia neyhhh memaaang suka sangaaat makan udang. Bayangkan, aku baru makan sekor udang besar gila tu. Dia dah khatam 2 ekor setengah. Siap tanya, udang yg tinggal ni siapa punya. Dan dia paling suka bila kiterang cakap 'Amek laaaa dekkkk' -_____________-'

  • Ayah manager Yaseen sebab, ayah suka makan makanan dekat mamak Yaseen tu. Tapi kedai tu ada dekat Jalan Chow Kit saja. Jadi setiap kali pergi KL, mesti singgah situ utk beli lauk utk makan dgn nasi esok hari. Jalan jam pun sanggup jugak lencong semata mata nk pergi kedai tu. Dah laa susah nak parking dkt situ.

...................................................

Petang hari yang sama, aku tgk ayah makan ayam tak habis. Sebab ayah tak makan bahagian ayam yg ada tulang. Rugi je.

sambil cakap dgn adik
'Kaklong igt nak hasilkan ayam tanpa tulanglahh. Campurkan ayam dgn udang. Udang kan tak de tulang'

'Mana bolehh, nnt ayam ada cengkerang. Tak sesuai. Pelik'
'Campur ayam dgn sotong laah, sotong kan tak de tulang'

'Nanti ayam tu lembek je macam sotong. Nyaahh gitu.'

HAHAHHAHA. Masa ni aku dah tak tahan nak gelak. Hahaha.



No comments: