Sunday, August 15, 2010

se-Yakin Mungkin



seorang lelaki berkulit putih, tinggi lampai, membawa beg galas; mat salleh.
tourist agaknya.
dgn muka ragu2 jalan ke arah rakan2 aku.


'which way to KLCC?' dia bertanya kepada mereka.

namun mereka tak dapat memberi direction kerana mereka kurang arif dgn sistem pengangkutan aliran ringan (LRT). dan segera mereka merujuk kepada aku.

dgn yakin nya aku menjawab

'take the escalator, and take the right train'

dia mengangguk, senyum, dan mengucapkan terima kasih dalam bahasa ibundanya.

aku senyum. senang hati dapat menolong.


dan kami belok ke kiri utk ke destinasi yg ditujui.
langkah aku terhenti.

'eh, kenapa aku suruh naik sebelah kanan? patutnya sebelah kiri lah. sebb tadi kita dari Stesyen Universiti belum sampai pun KLCC lagi kan?'

'ha'aah laaa. patutnya kau suruh dia ambik yg lagi satu tuu'

'laaaaaa, aku konfiden je kasi arahan.'



minta maaf banyak banyak. kadang2 saya juga keliru.
haaaaih.



untuk pengetahuan semua: muka saya mmg muka kaunter pertanyaan.


No comments: