Friday, May 20, 2011

Pemanasan Global; dekat Perlis sahaja

Aku tak tahu lahh apa sebabnyaaa Perlis ni panas sangat. PANAS.
Bukan nak complain complain, tapi ini luahan hati.

Macam mana ehhh orang orang Perlis ni duduk sini?
Kampung aku dekat Perlis tapi still aku tak boleh bare with it.
Ayah aku yang lahir sini pun tak tahan kot. Haha.

Sampai terpaksa pasang aircond dekat rumah maktok.
Kalau tidur tak ada aircond, memang tak boleh tidur.
Berpeluh peluh.

Nasib baik aku duduk Kuala Kubu Bharu yang dekat huluuu tuuu, tapi sejuuuuuk XD
Tapi lambat laun nak kena pindah utara jugak kann.

Owh, esok adik dah nak daftar masuk UiTM Arau, Perlis. Fuuuhhh, tak tauu lahh dia macam mana nanti
Panaaaas.

Bermakna semua kerja kerja rumah aku pulak yg kena ambil alih. Tapi aku tak suka basuh baju, sidai baju dengan angkat bajuuu.
Tidaaaaaak.

I'll be missing her lahh for sure. Sebab kalau tidak, setiap kali balik rumah mesti ada adik.
Dah laaa family pun ada berapa ketul je kann, 4 orang.

Lepas ni aku masuk belajar balik, tinggal laah mak dgn ayah je. Macam kesian je :(


Cakap pasal nak pindah utara tadi, rumah pun dah 70% siap renovation.
Dalam bulan enam ni dah boleh siap.
Tapi kosong je lahh, tak ada perabot lagi. Belum nak pindah lagi pun.

Boleh lah raya rumah baruuu! Wooot! >.<

Ada lepas dah renovate hasil mak punya kreativiti rumah tu ada banyak hall.
Ruang utk tgk TV ada 2, dengan dapur pun macam ada dua.

'Mak, banyaak kot hall dekat rumah tu'
'Tak pelahhh, nnt orang lelaki lepak laa dekat depan, perempuan dekat belakang'
'Selesa sikit'

tiba tiba ayah menyampuk
'Biarlahhh, ayah  dengan mak ni umur dah nak dekat 50 tahun, asyik duduk rumah kuarters yang kecik je. Nak jugak merasa duduk rumah besar sikit, walaupun bukan banglo'




Masa jalan jalan dekat sawah tadi jumpa ketam. Dead crab. Rasa teruja! makaaaan budaaaaaaaaak!


Nanti mak ayah nak pindah balik Sungai Petani, Kedah 
aku duduk laaa dekat UM tu sorang.
 
Ada tak UM cawangan Utara? 


.

3 comments:

Kauthar Afifah Ramli said...

welcome to utaraaaaa~
dont worry, makanan sedap.. ;p

Anonymous said...

welcome to siam!kap kun kap....

Unknown said...

fifie: betul betuul, makanan memang best dekat sini. murah, banyak pilihan. sukaaaa pegi nat. haha. rambang mataaa!

en soooooour: haha, kau orang Johor penah sampai sini ke? meh lahhh datang sini, banyak fooood. hahha