Wednesday, December 16, 2009

hari ini, hari rabu

hurm.
org cakap experiment kali ni susah.
x boleyh balik awal.

last week pun same.
sbb dalam satu experiment kene buat 4 graph.
okeeyy, 4 graph memang x banyak awww..

mmg leceh kalau kene buat graf.
sbbnye nk kene cari centroid,
gradient, bukan satu tp 3!
scale, plotting
percentage difference.
blah blah blahhh...
kalau x paham ignore je
aku just nk bagi tau betape menyampah nak buat graf.

so just imagine.
4 graph.
dan kene buat semua benda alah tuh.
memang mencanak gak lah.

tp, still 15minit before pukul 5.
kiterang dah siap.
dan boleh balik!

part balik awal aku mmg suke!
aku dgn rakan2 semeja.
akan pastikan setiap kali experiment boleyh balik awal.
sikap jujur dan telus hilang entah kemana
asal boleh siap cepat.
boleh balik awal.
*aku dan ain suke alter data supaya graf cantek, menarik dan DA BOMB gitu.

tp itu cerita last week.

this week (experiment 2),
kami mengamalkn sikap telus dan amanah.
kami cube berlawan dgn group PAK WAN *die belot dgn kami.
dan kami memang mendahului mereka
dgn jayanya.

perasaan bangga mula bertakhta dihati.
tp perasaan riak dan takabbur cuba di elakkan.

mereka masih dgn litar siri dan selari mereka
utk mendapatkn bacaan.

kami sudah jauh kehadapan
dgn meletakkan titik titik utk disambungkn menjadi
satu garisan bergradient positif.

aku gembira :)

sedang aku rancak menyiapkn report aku.
serta bertelagah tentang mengapa percentage difference
y terlalu pelik.

mereka dgn happynya menyanyi lagu
kolej kediaman raja doktor nazrin shah
*memang x boleh belaaahhh

dan cakap2 merepek y aku mmg x tahan nk gelak.
sambil menulis report.

tiba2


pak wan dan kaduk dgn bangga nya.

SIAP!

aku dan ain pandang antara satu sama lain
musykil.

apahal pulak dierang siap dulu.
cesss!

mereka pulak dgn keadaan berbangga
bertanya dlm keadaan memerli.

'bukan korang buat dulu ke?'

cess. sekali lagi.

mmg aku tiada komen utk pertanyaan mereka y menyakitkn hati.

tp aku dan ain sepakat.
berkata,

'eleyh, dierang alter result.'

entah2 ade bende y mereka x tulis.
atau x calculate.
macam mane boleyh cepat sangat.

x kesah la.
aku pun meneruskan perjuangan
dgn harapan boleyh pulang awal ke kolej.

Alhamdulillah.
siap jugak.
pukul 4.30pm sudah boleyh balik.
yayy!

pasal percentage difference tadi;
soalnya..
macam mane boleyh PERCENTAGE LEBIH dari 100% ??
sedang kn percentage y paling tinggi boleyh pegi pon 100%.


kami dpt 272%
apakah
calculator salah
atau rosak.
mahupun calculator sudah salah program?

persoalan y x terjawab.





dgr cerita mereka nk meraikan
kejayaan mereka mlam ni
dgn makan nasik lemak.
pak wan belanja aku wey!


No comments: