Wednesday, July 21, 2010

utk bacaan kanak2 berumur 4-6 tahun


saya ada buku.
saya beli buku guna duit mak ayah kasi.
dgn harapan, saya boleh belajar menggunakan buku yg saya beli dgn selesa.

tapi, saya ada rakan.
rakan saya belum beli buku. jadi saya kena kongsi.
saya rasa kurang selesa. bukan saya kedekut.
tp sbb buku itu diletakkan di tgh2, saya terpaksa menelengkn kepala saya ke kanan sedikit.
ini membuatkn saya pening. dan kurang fokus.


harapan penulis:
saya berharap, rakan saya dapat membeli bukunya agar saya boleh lebih fokus dan tidak perlu menelengkn kepala saya ke kanan sedikit.


.........................................................


semalam petang hujan lebat sangat. dan kilat serta guruh dekat KL ni pelik.
bunyinya amat-sangat-teramat sangat kuat. kelas saya habis pukul 6.
saya risau tak dpt naik bas utk pulang ke kolej. nasib saya baik.
bas sampai sejurus kami (saya dan ida) sampai ke stesyen bas.
saya pakai baju kurung, dan sport shoes.
baju saya basah.
kasut saya basah.

waktu hujan selalu buat saya lapar.



ini bukan adik kepada nik aqilah
(sumber: Tumblr)



sumber inspirasi: adik maya :)

*adik maya merupakan bloggers cilik yg mengikuti jejak langkah kakaknya

1 comment:

Anonymous said...

adek akuuuu!!! haha
ini yg terharu ni. tapi maya skrg dah jarang tulis blog la.. nnt ak kerah soh die tulis, xleh main game. *kejam* :DD