Saturday, March 19, 2011

When someone remember your name

Pernah rasa terharu gila tak sebab orang ingat nama kau?
Itu yang aku rasa tadi, masa pegi SOGO terserempat dgn cikgu tusyen aku yang ajar aku Sains masa Form 3 dulu.


Dia dgn wife dia mmg cikgu TERBAIK weyhh. Belajar Sains dgn dia mmg FUN! Sumpah lawak dan lucah.

Aku macam nampak tak nampak. Sekilas tgk perut dia aku macam kenal.
Aku pandang kali kedua. Lamaaaa aku tenung dari jauh.

Tak boleh jadi.

Aku panggil 'Teacher!'

Dia dan isteri dia menoleh.
Dia dah ada anak sekarang!

Hah! Tak sah lagi! Memang cikgu aku dulu.


Muka dia mmg tak berubah, tp muka isteri dia (cikgu aku jugak) macam dah lain sikit.
'Nabila kan?'

'Ha'aaah!' Senyum lebar :D

'Apasal saya tengok kamu makin 'kurus' neyhhh?' Dia mmg kaki mengusik.

'Eleyhh, cikguuu punnn' HAHAHAA

'Buat apa kat sini?'

'Teman member cari baju, nak dinner nanti'

'Kamu dekat mana ye sekarang?'

'Dekat UM je'

'Kos apa?'

Aku senyum.
'Sains dengan  pendidikan'
'Saya amek bioloooooogiiii' haha

Mereka dua senyum.


Sembang dua tiga ayat. Aku minta diri nak solat Zohor dulu.

Sambil menarik tangan anaknya yang aku agak umur dalam dua tahun.
'Hah, cepat. Salam MAKCIK neyh'

Huwaaaawaaa T_____T
Makciikkkkkk.

'Saya baru dua puluuuuuhhhhh'

3 comments:

Qamarul Iqmal said...

HOT gilaaaa makciiiik :D

dayaaaaaah! said...

aku baru dua puuluuuuuhhh, jgn aaaa panggil makcik. huwaaawaa

EmanTheHalia said...

hehe artis kot ehhehe