Wednesday, February 9, 2011

Practice a good practice, you'll make a change


InsyaAllah; with Allah's will :)








Inilah yang menjadi masalah aku.
SELALU LUPA NAK BACA BISMILLAH.

Masuk kelas, dengaaar je lecturer cakap apa.
Baca buku, main bacaaaa je.

Kadang2 aku frust. Kenapa yang aku belajar, yang aku study, yang aku baca tak masuk otak.
Aku mula muhasabah diri. Fikir.
Apa yang aku lupa buat.
Oh, aku selalu lupa nak bismillah.

Dulu masa sekolah setiap kali cikgu masuk mesti baca doa penerang hati.
Ramai ramai sambil berdiri.

Tapi kenapa aku seolah2 lupa  nak praktikkan bila dah masuk U ni.
Padahal benda2 sekecil itulah yang penting.
Benda remeh yang akan membawa perubahan yang besar dan berbeza.

Kadang2 aku segan nak tadah tangan sebelum dgr lectures. *TERUKKAN!
Takut orang kata, 'hek eleyh bajet alim'

Kenapaaa lahhh aku ada pemikiran sempit macam tu!
Serius, kena get rid sekarang jugak.

Shhoohh shooohh.

Tapi selalunya time makan dgn mandi aku insyaAllah tak lupa nak bismillah.
Haha.



takmahusejarahberulanglagi




Ingatkan dia;
N. Dayah 

No comments: